Makoto Tateno - Yellow [Recenze]

12:00 | 30.01.2015 Nekobejb 0
​"Zelená znamená vpřed a rudá stůj. Yellow značí risk. Pokud si troufáš, vykroč na vlastní nebezpečí kupředu."
Makoto Tateno - Yellow
Makoto Tateno - Yellow FOTO: Vlastní zdroj
Taki a Goh tvoří elitní tým "zlodějů" drog, který je najímán policií, aby okrádal mafii. Jejich vztah je téměř idylický. Tedy až na jednu věc, která nás provází celým příběhem. Goh, který se rozhodně netají tím, že je homosexuál, neustále sexuálně haraší s Takim, který však vystupuje jako zarputilý heterosexuál. Nejprve je to jen taková hra, ale později Goh začíná o Takiho projevovat stále větší zájem a to dokonce větší než o zbraně a drogy, které jsou hlavní náplní jeho práce. Jak tenhle partnerský vztah bude fungovat? A zůstane pouze partnerským?

První díl této mangy nám představí nejen hlavní hrdiny příběhu, ale také nás seznámí s jejich prací. Čekají na nás tři dějství, krátký doplňkový příběh a jednostránkový dodatek. Práce tohoto týmu spočívá v tom, že většinou dostanou nějakou indicii a podle té se snaží dopátrat tajné skrýše, v níž jsou ukryty drogy či zbraně. K tomu jim však dopomáhá i mnoho jiných věcí. Ostatně jak snadněji získat cenné informace, než se vyspat přímo se zdrojem? Rozdíl je v tom, že Goh spí s muži, zatímco Taki se ženami. Vše je samozřejmě nezávazné.

A stejně tak nezávazně Goh neustále laškuje se svým partnerem, který ho však dost radikálně odmítá. Člověk by řekl, že se něco takového promítne i do jejich pracovního vztahu, ale právě naopak. Působí jako dokonale stmelený tým, který se vzájemně perfektně doplňuje. Kromě romance se zde objevuje také spousta napětí, akce a zábavy.

Druhý díl mangy nás hned zpočátku rozehřeje vtipnou poznámkou o tom, proč si Taki nemůže domů vodit ženy, zatímco Goh muže ano. Opět se zde bude řešit pestrá škála příběhů týkajících se drog a zbraní. Na scéně se navíc objevuje nová klíčová postava jménem Kanji, která se později stane "pravou" rukou této dvojice. Kanji je typický nejen svojí dětinskostí, ale především svojí hlasitou mluvou. Goh neustále provokuje Takiho, který mu však stále nehodlá podlehnout. Nebo ano? Jak daleko ho tentokrát Taki nechá zajít? „Zlodějská“ dvojice se navíc ocitne na pokraji smrti. Příběh ovšem začne gradovat teprve až ve chvíli, kdy se na scéně objeví Gohův bývalý partner Kei. Proč se najednou tak znenadání objevil? Je to jen náhoda nebo úmysl? Doplňkový příběh tohoto dílu je vzhledem k výskytu nové postavy velice emotivní a dává tušit, že ve třetím dílu rozhodně bude co číst.

Třetí díl mangy se už nenese v tak zábavném a romantickém duchu jako ty předchozí, avšak je plný napětí a dramatických převratů. Na scéně se totiž objevují Takiho pěstouni, kteří se ho ujali v dětství, a kteří mají co dočinění s případem, který se známá dvojice bude snažit vyřešit tentokrát. Něco je však jinak než před lety. Co? To vám samozřejmě neprozradím. Proč se po všech těch letech Takiho pěstouni vrátili a čím se ve skutečnosti živí? Jak závažnou věc ze svého dětství Taki ukrývá a proč se s ní nemůže svěřit nikomu včetně Goha, který se k němu snaží najít cestu prostřednictvím důvěry? Proč se Taki několikrát zhroutí, a podlehne nakonec Gohově šarmu? V doplňkovém příběhu této epizody se vrátíme v čase a krátce se podíváme na to, jak se vlastně tato dvojice seznámila.

Čtvrtý díl je zároveň i závěrem první série. Postupně se nám odkrývá příběh Takiho minulosti. Nechybí zde postava Kanjiho, Keie a Takiho pěstounů. Všechny tyto postavy jsou v tomto příběhu klíčové a jedná se o nejvášnivější epizodu. Navíc se zde více do popředí dostává postava vlastníka kavárny, Tsunuga, jež nás od začátku série provázel jako vedlejší postava, a který má k údivu všech čtenářů také co dočinění s Takiho minulostí. Vyřeší se nakonec tento dramatický příběh z Takiho minulosti? A jak skončí nejen partnerský, ale i milostný vztah Takiho a Goh? I v této epizodě nás čeká doplňkový příběh, tentokrát romantického rázu, který je skvělým zakončením celé první série.

​"Zelená znamená vpřed a rudá stůj. Yellow značí risk. Pokud si troufáš, vykroč na vlastní nebezpečí kupředu." Kresba této mangy si vás naprosto získá stejně tak jako samotný příběh. Ačkoliv jádro příběhu je dosti jednotvárné, rozhodně vás čtení neomrzí, protože příběh postupně graduje a stupňuje se v něm napětí, které vás ve čtení nenechá polevit. Pokud tedy máte rádi zábavu, romanci, akci a především yaoi mangu, rozhodně byste si tento příběh neměli nechat ujít. Nutno podotknout, že manga má věkové omezení a je od osmnácti let. Pokud vás recenze alespoň trochu zaujala, přeji vám příjemnou zábavu při čtení!