Hlavní stránkaKulturaPopularita korejských webtoonů stále sto...
Popularita korejských webtoonů stále stoupá
Dříve byly považovány za subkulturu oblíbenou mezi mládeží, v současnosti jsou internetové komiksy součástí hlavního proudu zábavního průmyslu. S globální popularitou k-popu se webtoony také stále více dostávají do povědomí lidí po celém světě.
Webtoony jsou čím dál více populární!
FOTO: Effie Jang/flickr.com
Webtoony se poprvé objevily v Koreji na počátku 21. století a jejich hlavním účelem bylo nalákat uživatelé internetových portálů a zdigitalizovat tištěné komiksy. Dva největší korejské portály, Daum a Naver, spustily své vlastní webtoonové platformy v letech 2003 a 2004 a od té doby vévodí trhu. I když začaly webtoony po roce 2008 nabírat na popularitě díky představení chytrých zařízení, až v posledních letech zaznamenal trh znatelný finanční růst.
Podle dat Korea Creative Contents Agency učinila celková hodnota domácího trhu s webtoony skok z 1 miliardy Kč v roce 2010 na 18 miliard za minulý rok. Faktem je i to, že se očekává, že letos to bude suma v řádu 20 miliard.
"Na poslední desetiletí můžeme nahlížet jako na přechodnou dobu komiksů od papírové podoby k online podobě. Jak platformy s webtoony, tak jejich umělci čelili výzvě přizpůsobit komiks internetovému prostředí," řekl Hong Nan Ji, profesor z ChungKang College of Cultural Industries.
Podle Honga se oba portály, v té době poměrně nové společnosti, oprostily od zavedených pravidel týkajících se komiksových publikací a uznaly webkomiksy jako unikátní formu. Tito průkopníci webtoonů přišli s vychytávkami jako jsou vertikální posouvání obsahu, hudba hrající v pozadí a animované efekty, které přizpůsobily webtoony pro chytré telefony.
Úspěšnost webtoonů na trhu se ještě více navýšila díky bezkontaktnímu styku, který se stal novým zvykem v době pandemie COVID-19, kvůli které je třetina světové populace v určité formě karantény. Podle Naver Webtoon v březnu měsíční počet aktivních uživatelů po celém světě překročil 62 milionů, minulý rok to bylo 60 milionů. Profit z webtoonů také zaznamenal nárůst v první čtvrtině letošního roku.
"Obrat se zvýšil oproti první čtvrtině letoška o 60 %, s obratem ze zahraničí čítajícím 20 % celkového počtu," řekl Park Sang Jin, finanční ředitel Naveru, během konferenčního hovoru týkajícího se výdělků firmy 23. dubna a dodal, že celkový odbyt webtoonů byl za toto období více jak dvojnásobný.
Naver Webtoon se loni umístilo na 1. místě v prodejích na Google Play v kategorii aplikací s komiksy se svou celosvětově dostupnou službou Line Webtoon. S nárůstem měsíčních aktivních uživatelů o 71 % v posledních dvou letech byl nárůst nejvíce znatelný v USA, kde v listopadu minulého roku používalo více jak 10 milionů aktivních uživatelů. Line Manga, která se zaměřuje na japonský trh, je podle Mobile Index, analytické platformy mobilních dat, jedničkou v tržním podílu díky stálému růstu počtu aktivních uživatelů v posledních dvou letech.
Naver Webtoon také minulý měsíc vypustil v Koreji, Japonsku a USA animovanou verzi fantasy webtoonu Tower of God. Seriál dominoval na sociální platformě Redditu hned po první epizodě, která byla odvysílána první týden v dubnu, sdělil zástupce Naveru. Animovaný seriál na motivy populárního webtoonu se 4,5 miliardami zhlédnutí byl vysílán ve spolupráci Naver Webtoonu, Telecom Animation Film v Japonsku a Crunchyroll v USA.
Mezitím Piccoma, komiksová aplikace společnosti Kakao, která vstoupila na japonský trh v roce 2016, zaznamenala svůj první čtvrtletní provozní zisk v poslední čtvrtině minulého roku, s obratem vyšším jak dvojnásobek obratů posledních dvou let.
Filmové a seriálové adaptace webových komiksů také hrály klíčovou roli ve zpopularizování webtoonů. Od úspěchu dramatu Misaeng vysíláného tvN v roce 2014, který čerpal z webtoonové předlohy stejného názvu od Yoon Taeho, se producenti rapidně obrací po příbězích z webtoonů. Adaptace Itaewon Class od JTBC byla odvysílána teprve nedávno, ale obdržela třetí nejvyšší hodnocení sledovanosti s 16,5 procenty mezi dalšími dramaty kabelových televizí, před ní se umístilo momentálně vysílané drama The World of the Married a Sky Castle z minulého roku.
Seriál Kingdom vysílaný na Netflixu vznikl na motivy webtoonu napsaného scénáristkou Kim Eun Hee. Chystané drama The Hellbound, které také bude na Netflixu, je také adaptací webtoonu, ten napsal hvědný režisér Yeon Sang Ho. A alespoň pět dalších webtoonů bude v letošním roce ztvárněno v podobě dramat.
"Kreativní příběhy vznikly především díky prostředí vytvořenému portály, které umožnily jednotlivcům vykreslit své představy a sdílet je s veřejností," řekl Hong. Naver Webtoon kupříkladu disponuje sekcí s výzvami a zve kohokoliv, aby nahrál svůj nápad. Populární série v této sekci dostanou šanci zveřejnit jejich příběh na webtoonové platformě. Společnost spustila v USA podobnou službu nazvanou Canvas. V minulém roce měla ve svém celosvětovém ekosystému webtoonová platforma 580 tisíc amatérských a 1 600 profesionálních tvůrců.
A co vy, čtete rádi webtoony? Jaký je váš oblíbený?
ZDROJ: koreaherald.com
FOTO: Effie Jang/flickr.com
Podle dat Korea Creative Contents Agency učinila celková hodnota domácího trhu s webtoony skok z 1 miliardy Kč v roce 2010 na 18 miliard za minulý rok. Faktem je i to, že se očekává, že letos to bude suma v řádu 20 miliard.
"Na poslední desetiletí můžeme nahlížet jako na přechodnou dobu komiksů od papírové podoby k online podobě. Jak platformy s webtoony, tak jejich umělci čelili výzvě přizpůsobit komiks internetovému prostředí," řekl Hong Nan Ji, profesor z ChungKang College of Cultural Industries.
Podle Honga se oba portály, v té době poměrně nové společnosti, oprostily od zavedených pravidel týkajících se komiksových publikací a uznaly webkomiksy jako unikátní formu. Tito průkopníci webtoonů přišli s vychytávkami jako jsou vertikální posouvání obsahu, hudba hrající v pozadí a animované efekty, které přizpůsobily webtoony pro chytré telefony.
Úspěšnost webtoonů na trhu se ještě více navýšila díky bezkontaktnímu styku, který se stal novým zvykem v době pandemie COVID-19, kvůli které je třetina světové populace v určité formě karantény. Podle Naver Webtoon v březnu měsíční počet aktivních uživatelů po celém světě překročil 62 milionů, minulý rok to bylo 60 milionů. Profit z webtoonů také zaznamenal nárůst v první čtvrtině letošního roku.
"Obrat se zvýšil oproti první čtvrtině letoška o 60 %, s obratem ze zahraničí čítajícím 20 % celkového počtu," řekl Park Sang Jin, finanční ředitel Naveru, během konferenčního hovoru týkajícího se výdělků firmy 23. dubna a dodal, že celkový odbyt webtoonů byl za toto období více jak dvojnásobný.
Naver Webtoon se loni umístilo na 1. místě v prodejích na Google Play v kategorii aplikací s komiksy se svou celosvětově dostupnou službou Line Webtoon. S nárůstem měsíčních aktivních uživatelů o 71 % v posledních dvou letech byl nárůst nejvíce znatelný v USA, kde v listopadu minulého roku používalo více jak 10 milionů aktivních uživatelů. Line Manga, která se zaměřuje na japonský trh, je podle Mobile Index, analytické platformy mobilních dat, jedničkou v tržním podílu díky stálému růstu počtu aktivních uživatelů v posledních dvou letech.
Naver Webtoon také minulý měsíc vypustil v Koreji, Japonsku a USA animovanou verzi fantasy webtoonu Tower of God. Seriál dominoval na sociální platformě Redditu hned po první epizodě, která byla odvysílána první týden v dubnu, sdělil zástupce Naveru. Animovaný seriál na motivy populárního webtoonu se 4,5 miliardami zhlédnutí byl vysílán ve spolupráci Naver Webtoonu, Telecom Animation Film v Japonsku a Crunchyroll v USA.
Mezitím Piccoma, komiksová aplikace společnosti Kakao, která vstoupila na japonský trh v roce 2016, zaznamenala svůj první čtvrtletní provozní zisk v poslední čtvrtině minulého roku, s obratem vyšším jak dvojnásobek obratů posledních dvou let.
Filmové a seriálové adaptace webových komiksů také hrály klíčovou roli ve zpopularizování webtoonů. Od úspěchu dramatu Misaeng vysíláného tvN v roce 2014, který čerpal z webtoonové předlohy stejného názvu od Yoon Taeho, se producenti rapidně obrací po příbězích z webtoonů. Adaptace Itaewon Class od JTBC byla odvysílána teprve nedávno, ale obdržela třetí nejvyšší hodnocení sledovanosti s 16,5 procenty mezi dalšími dramaty kabelových televizí, před ní se umístilo momentálně vysílané drama The World of the Married a Sky Castle z minulého roku.
Seriál Kingdom vysílaný na Netflixu vznikl na motivy webtoonu napsaného scénáristkou Kim Eun Hee. Chystané drama The Hellbound, které také bude na Netflixu, je také adaptací webtoonu, ten napsal hvědný režisér Yeon Sang Ho. A alespoň pět dalších webtoonů bude v letošním roce ztvárněno v podobě dramat.
"Kreativní příběhy vznikly především díky prostředí vytvořenému portály, které umožnily jednotlivcům vykreslit své představy a sdílet je s veřejností," řekl Hong. Naver Webtoon kupříkladu disponuje sekcí s výzvami a zve kohokoliv, aby nahrál svůj nápad. Populární série v této sekci dostanou šanci zveřejnit jejich příběh na webtoonové platformě. Společnost spustila v USA podobnou službu nazvanou Canvas. V minulém roce měla ve svém celosvětovém ekosystému webtoonová platforma 580 tisíc amatérských a 1 600 profesionálních tvůrců.
A co vy, čtete rádi webtoony? Jaký je váš oblíbený?
ZDROJ: koreaherald.com
FOTO: Effie Jang/flickr.com
Nástěnka
Are you feeling irritated because of poor grades i...
09:31 |
30.01
jameswick1...
skoro po dvou letech si zas dovolím jeden spam pří...
10:39 |
10.01
8BB76E1
Japonské slavnosti na Vyšehradě 8.6.2019 - relativ...
19:53 |
08.06
Tyckin
TOP0 článků
Poslední komentáře
Kupuji ho z internetové stránky kimchiclub .cz. Je...
09:32 |
27.04
Vasicek
A odkud kimchi kupujete? A jedná se o opravdu kval...
02:37 |
26.04
Palicka85
Já mám zkušenost s kupováním hotového kimchi. Byl ...
09:05 |
25.04
Vasicek