Hlavní stránkaGastronomieRestaurace plná zmatených objednávek
Restaurace plná zmatených objednávek
Místo, kde si nikdy nemůžete být jisti tím, zda dostanete to, co jste si objednali.
"Proč že jsem tady?"
FOTO: yjcorpbyline.tumblr.com
Zajímavý projekt v japonském hlavním městě spustila dobrovolnická organizace Maggie's Tokyo. Restaurace s anglickým názvem The Restaurant of Order Mistakes totiž do služby povolala lidi trpící demencí, aby zde přijímali objednávky. Demence se vyznačuje mimo jiné i zhoršením paměti, a tak si zde nikdy nemůžete být jisti, zda dostanete to, co jste si objednali.
Otevíráme! FOTO: mimimizuho / twitter.com
Restaurace byla ve zkušebním provozu od 2. do 4. června 2017 a reakce jejích návštěvníků byly velmi pozitivní. A to i přesto, že občas museli číšníkům připomenout, proč k jejich stolu vlastně přišli. Jedna z návštěvnic naopak poznamenala, že byla dokonce trošku zklamaná, že její objednávka dorazila přesně tak, jak si řekla.
Cílem celého projektu bylo lidem připomenout, že i ti, kteří trpí onemocněním mozku, mohou v naší společnosti do určité míry fungovat, pokud si budeme vzájemně pomáhat a hlavně tolerovat drobné nedostatky. Shiro Oguni, jeden z dobrovolníků prozradil, že na nápad přišel při natáčení dokumentárního pořadu o demenci. Pacienti učinkující v dokumentu měli pro štáb připravit večeři, a i když byl na menu ohlášen hamburger steak, před hladovými dokumentaristy se místo toho objevily japonské taštičky gyoza. Přesto, že je původně napadlo na chybu upozornit, včas si uvědomili, že by to od nich bylo trochu sobecké a s chutí se na taštičky vrhli.
Budoucí servírky před svou první směnou. FOTO: yjcorpbyline.tumblr.com
Shiro Oguni upozornil také na tlak, který je na pacienty, ale i na jejich ošetřující, vyvíjen:
"Občas se ze vztahu mezi ošetřovaným a ošetřujícím vytratí veškerá empatie. Ošetřovaní jsou vnímaní jako nesamostatní a neschopní, postupně přichází o svou svobodu a každý jejich krok vede někdo jiný. Ošetřující jsou zase pod tlakem příbuzných pacienta, bojí se udělat sebemenší chybu, aby náhodou nedošlo k nějaké nehodě. Nakonec tak mají pocit, že musejí ovládat každou maličkost v životě pacienta a nehodám předcházet. Není to jednoduché. Ale pokud bychom se všichni dokázali vzájemně více tolerovat a akceptovali fakt, že malé nehody se občas stát mohou a nikomu neublíží, mohlo by to tuto obtížnou situaci alespoň trochu vylepšit."
Zkušební provoz restaurace byl považován za úspěšný, a proto se dobrovolníci z Maggie's Tokyo rozhodli podobný projekt zopakovat. Tentokrát s lidmi trpícími Alzheimerovou nemocí a to v měsíci září, který je měsícem šíření osvěty o této nemoci. Pokud se v září do Tokia chystáte, návštěvu této restaurace a podpoření zajímavého projektu vřele doporučuji.
FOTO: yjcorpbyline.tumblr.com, mimimizuho / twitter.com
ZDROJ: yjcorpbyline.tumblr.com
Otevíráme! FOTO: mimimizuho / twitter.com
Restaurace byla ve zkušebním provozu od 2. do 4. června 2017 a reakce jejích návštěvníků byly velmi pozitivní. A to i přesto, že občas museli číšníkům připomenout, proč k jejich stolu vlastně přišli. Jedna z návštěvnic naopak poznamenala, že byla dokonce trošku zklamaná, že její objednávka dorazila přesně tak, jak si řekla.
Cílem celého projektu bylo lidem připomenout, že i ti, kteří trpí onemocněním mozku, mohou v naší společnosti do určité míry fungovat, pokud si budeme vzájemně pomáhat a hlavně tolerovat drobné nedostatky. Shiro Oguni, jeden z dobrovolníků prozradil, že na nápad přišel při natáčení dokumentárního pořadu o demenci. Pacienti učinkující v dokumentu měli pro štáb připravit večeři, a i když byl na menu ohlášen hamburger steak, před hladovými dokumentaristy se místo toho objevily japonské taštičky gyoza. Přesto, že je původně napadlo na chybu upozornit, včas si uvědomili, že by to od nich bylo trochu sobecké a s chutí se na taštičky vrhli.
Budoucí servírky před svou první směnou. FOTO: yjcorpbyline.tumblr.com
Shiro Oguni upozornil také na tlak, který je na pacienty, ale i na jejich ošetřující, vyvíjen:
"Občas se ze vztahu mezi ošetřovaným a ošetřujícím vytratí veškerá empatie. Ošetřovaní jsou vnímaní jako nesamostatní a neschopní, postupně přichází o svou svobodu a každý jejich krok vede někdo jiný. Ošetřující jsou zase pod tlakem příbuzných pacienta, bojí se udělat sebemenší chybu, aby náhodou nedošlo k nějaké nehodě. Nakonec tak mají pocit, že musejí ovládat každou maličkost v životě pacienta a nehodám předcházet. Není to jednoduché. Ale pokud bychom se všichni dokázali vzájemně více tolerovat a akceptovali fakt, že malé nehody se občas stát mohou a nikomu neublíží, mohlo by to tuto obtížnou situaci alespoň trochu vylepšit."
Zkušební provoz restaurace byl považován za úspěšný, a proto se dobrovolníci z Maggie's Tokyo rozhodli podobný projekt zopakovat. Tentokrát s lidmi trpícími Alzheimerovou nemocí a to v měsíci září, který je měsícem šíření osvěty o této nemoci. Pokud se v září do Tokia chystáte, návštěvu této restaurace a podpoření zajímavého projektu vřele doporučuji.
FOTO: yjcorpbyline.tumblr.com, mimimizuho / twitter.com
ZDROJ: yjcorpbyline.tumblr.com
Nástěnka
Are you feeling irritated because of poor grades i...
09:31 |
30.01
jameswick1...
skoro po dvou letech si zas dovolím jeden spam pří...
10:39 |
10.01
8BB76E1
Japonské slavnosti na Vyšehradě 8.6.2019 - relativ...
19:53 |
08.06
Tyckin
TOP0 článků
Poslední komentáře
Kupuji ho z internetové stránky kimchiclub .cz. Je...
09:32 |
27.04
Vasicek
A odkud kimchi kupujete? A jedná se o opravdu kval...
02:37 |
26.04
Palicka85
Já mám zkušenost s kupováním hotového kimchi. Byl ...
09:05 |
25.04
Vasicek