Čaj, inkoust a hedvábí

15:06 | 24.10.2013 Erik 4
Kdepak, nejde o východoasijskou romantickou variaci na „sex, drogy a rock ‘n‘ roll“. Jde o výsledky turistické studie vyhotovené v Pekingu za rok 2012 a publikované 9. července čínskou akademií sociálních věd.
Peking den první: pohled skrz turistovy brýle
Peking den první: pohled skrz turistovy brýle FOTO: wodumedia.com
Čaj, kaligrafie, malby a oblečení z hedvábí jsou totiž podle jejích výsledků nejčastější produkty nakupované západními turisty při návštěvě čínského hlavního města. Návštěvníci z jiných asijských zemí se naopak nejvíce zajímali o léčivé bylinné přípravky a potravinové doplňky. To nelze okomentovat jinak, než že v tom mají dobrý vkus.

V celkovém poměrném dělení zaujímá čaj drtivých 40 %, následují ho produkty z hedvábí (25,8 %), etnické a řemeslné výrobky (22,6 %), tabákové výrobky (21,8 %), čínská bylinná léčiva (20,2 %) a keramika společně s porcelánem (13 %). Turisté průměrně zůstávali v Pekingu 4,5 dne a utratili zhruba 1 050 USD na osobu. Nákupy představovaly čtvrtinu jejich výdajů a byly ve své hodnotě na druhém místě za cenou letenek nebo cestování na dlouhé vzdálenosti obecně.

Průzkum byl prováděn v průběhu května a června 2012 a odpovídalo na něj 4 800 zahraničních turistů. Polovina respondentů byla ve věku 25 až 44 let, což naznačuje větší příliv mladých lidí (i když očima středoškoláků jde už o vykopávky).

Dobrá, ale kde tyto věci v Pekingu (a nejen v něm) hledat a najít?

Není třeba spoléhat na štěstí nebo věšteckou kouli. Už příště se podíváme na 10 nejlepších čajoven a čajových trhů v ulicích Pekingu.

Diskuze

Momentálně nepodporujeme Internet Explorer 9