Sociální distancování žáků na korejských školách začíná být problémem

13:00 | 13.09.2020 Xiunka 0
Základní škola není jen místem určeným pro výuku, ale také možností najít si přátelé a zažít během her nezapomenutelné věci. Žáci korejských škol o to přicházejí.
Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek FOTO: Shutterstock.com
V souvislosti se situací okolo COVID-19 se stalo sociální distancování prioritou na korejských základních školách, což však činí problémy učitelům a také žákům. Vzhledem k tomu, že řada základních škol přešla kvůli obavám z možné nákazy na on-line formu výuky, většina venkovních aktivit tak není možná. Žáci tak přicházejí o zážitky například z populární hry na schovávanou anebo fotbalu. Učitelé se sice snaží přijít s hrami, které nevyžadují blízký kontakt žáků, nicméně jejich možnosti jsou silně omezeny.
 
Před pandemií základní školy posílily vzdělávací programy založené na hře. Na základě oblíbenosti podíl takových tříd časem značně vzrostl. Navštěvují je hlavně žáci nižších ročníků, kteří jsou méně zvyklí pracovat s textem. Momentálně však trpí ztrátou těchto aktivit, které pro ně znamenaly zlepšování sociálních dovedností.
 
„Děti, které jsou sociálně nešikovné, se učí sociálním dovednostem tím, že si hrají se svými vrstevníky. Nyní takovou šanci ztratily kvůli vypuknutí COVID-19,“ prohlásila učitelka ze základní školy.
 
Podle průzkumu z roku 2017 dalo 80 % žáků přednost skupinovým aktivitám, během kterých si mohlo hrát se svými přáteli. Učitelé základních škol vyjádřili také politování nad tím, že tyto aktivity byly nahrazeny hodinami korejštiny, matematiky a angličtiny.
 
„Hudební výchova a tělocvik byly zastaveny, protože zvyšují riziko rozšíření COVID-19,“ 
prohlásila jiná učitelka.

 
ZDROJ: koreabizwire.com

Diskuze

Momentálně nepodporujeme Internet Explorer 9