V Číně bylo otevřeno sedm nových vysokorychlostních tratí

12:00 | 30.12.2013 Erik 3
Stalo se tak v sobotu 28. prosince a celková délka těchto tratí konkurujících svou rychlostí a pohodlím letecké dopravě tím dosáhla úctyhodných 10 tisíc kilometrů. Kudy nové tratě vedou a jaké jsou výhledy do budoucna?
Stewardky vítající cestující vlaku D2386 v Shenzhenu
Stewardky vítající cestující vlaku D2386 v Shenzhenu FOTO: xinhuanet.com
Není žádným překvapením, že nové železniční tratě se zaměřují na jižní, centrální a západní části Číny, přičemž navazují na dosavadní princip osmi hlavních dopravních tepen - čtyř vertikálních a čtyř horizontálních. Stavba si kvůli složitému terénu vyžádala celých šest let a specifická místní topografie je také důvodem, proč v některých úsecích bude vlak zpomalovat z optimálních 250 na 200 km/h. I přes toto "zdržení" mohou nyní například cestující z Pekingu dorazit do turistického ráje Guilinu za 10.5 hodiny (původně 26), ze Shenzhenu do Xiamenu za 3.5 hodiny (původně 11,5) a ze Šanghaje do Shenzhenu za méně než 12 hodin (původně 18). Jedinou nevýhodou tak pro cestující může být oproti standardním rychlíkům cena jízdenek.

Tím ovšem výstavba čínských vysokorychlostních tratí zdaleka nekončí - byť už nyní je jejich délka polovinou celosvětového součtu. Do roku 2018 se rozšíří o dalších 8 tisíc kilometrů a lze předpokládat, že se stanou součástí mezinárodní dopravní sítě - některé ze zemí organizace ASEAN o ně projevují stále větší zájem. Pro zajímavost nabízím vizi pro rok 2020 i s vyznačenými rychlostmi jednotlivých tratí.

FOTO: absolutechinatours.com

Diskuze

Momentálně nepodporujeme Internet Explorer 9