Hlavní stránkaZajímavostiSvět Tima Burtona v Koreji
Svět Tima Burtona v Koreji
Tim Burton a jeho „Ústa příšery“
FOTO: articles.latimes.com
Pokud hledáte vrtošivost u temných uměleckých děl, fantastický svět amerického filmového režiséra Tima Burtona je k vidění v Soulském muzeu umění (SeMA) v centru Soulu. Některá díla z jeho prvních skic až po jeho poslední k filmu Frankenweenie jsou k vidění jak pro děti, tak i pro dospělé.
Jeho díla jsou tmavá, znepokojující a temná, přesto jsou zajímavá a neodolatelná. Filmy jako Střihoruký Edward (1991), Ukradené Vánoce (1993) a Alenka v říši divů (2010) pomohly Burtonovi stát se světově proslulým filmovým režisérem.
Výstava započala své turné v Muzeu moderního umění (MoMA) v New Yorku v roce 2009. Od té doby se dostala do míst jako Melbourne, Toronto, Los Angeles a Paříž. Město Soul je jako jedinečná asijská destinace konečnou zastávkou výstavy.
Mít výstavu v muzeu bylo pro Burtona nejprve velkým překvapením, jelikož takovou pozornost jako filmový režisér nečekal. Exponáty na výstavě jsou „vytěžené“ z jeho domu, zásuvek a krabic, o kterých ani nevěděl, že existují. Sám poukázal na kurátory MoMA, včetně Rona Magliozziho, který zorganizoval výstavu, jako na archeology, protože našli četné skici a další materiál, který zahrnuli do výstavy.
Režisérova inspirace pochází z toho, že přemýšlí jako dítě. „Když je člověk malý, vidí věci novým způsobem. Myslím, že když člověk stárne, je vždy důležité vidět věci z jiné perspektivy,“ řekl Burton.
Následně dodal, že jak výstava rostla, tak se během cesty změnila, a ukazuje SeMA a hlavnímu městu Koreje nefalšovanost.
„Ballon Boy“ v MoMA
S ohledem na vánoční období se tu zobrazují kousky z jeho dětství až po současnost. Muzeum umění se proměnilo v hravý svět věnovaný nepředvídatelnému režisérovi. Smutně vypadající „Ballon Boy“ zdraví návštěvníky ve vestibulu. Návštěvníci se snadno dostanou do rozeklaných „Úst příšery“ vytvořené speciálně pro tyto akce, aby všichni viděli, jak si režisér vytvořil svůj „Burtonský“ styl.
Jsou tu tři různé sekce. První sekce „Surviving Burbank“ zobrazuje Burtonovy jedinečné výtvory jako dítě vyrůstající v Burbanku, v Kalifornii od roku 1985 do 1976, jako třeba „The Island of Dr. Agor“ (1971) a „Houdini: The Untold Story“ (1971).
Druhá sekce „Beautifying Burbak“ líčí Burtonův život a práci od roku 1977 do roku 1984. Jsou tu díla, kdy byl ruku v ruce s Cal Art a Walt Disney, jako například jeho film z roku 1974 Frankenweenie, který byl obnoven jako animovaný v roce 2012, a jeho „Cal Arts Sketchbook Collection“.
Je k vidění spousta skic, některé nakreslené na ubrouscích, které zobrazují fakt, jak moc je režisér ponořen ve svém vlastním světě.
„The Melancholy Death of the Oyster and the Other Stories“
Závěrečná sekce „Beyond Burbank“ obsahuje Burtonovy nejznámější kusy z roku 1985 až do současnosti. Kresby jako „The Melancholy Death of the Oyster and the Other Stories“ (1988) a „Blue Girl with Wine“ (1997) doprovází jeho známé filmy, jako například Batmana (1989) a Ukradené Vánoce (1993).
Replika „střihoruk“ použitá ve filmu Střihoruký Edward, 26 modelových hlav pro Jacka z filmu Ukradené Vánoce s různými mimickými výrazy a Oompa-Loompa v životní velikosti z filmu Karlík a továrna na čokoládu jsou tu také.
Návštěvníci tu také mohou sledovat krátké a celovečerní filmy režiséra v projekčních místnostech, včetně Jeníčka a Mařenky, Burtonovu asijskou adaptaci na pohádku z roku 1983, kdy pracoval pro Disney Channel. Film byl promítán pouze jednou a poté odložen, ale MoMA nalezlo tento ztracený film a použila ho pro tuto výstavu.
Výstava, sponzorovaná Hyundai Card, bude trvat až do 14. dubna.
Pro více informací navštivte www.superseries.kr.
ZDROJ: koreatimes.co.kr
FOTO: jennylilbit.files.wordpress.com, moma.org
Jeho díla jsou tmavá, znepokojující a temná, přesto jsou zajímavá a neodolatelná. Filmy jako Střihoruký Edward (1991), Ukradené Vánoce (1993) a Alenka v říši divů (2010) pomohly Burtonovi stát se světově proslulým filmovým režisérem.
Výstava započala své turné v Muzeu moderního umění (MoMA) v New Yorku v roce 2009. Od té doby se dostala do míst jako Melbourne, Toronto, Los Angeles a Paříž. Město Soul je jako jedinečná asijská destinace konečnou zastávkou výstavy.
Mít výstavu v muzeu bylo pro Burtona nejprve velkým překvapením, jelikož takovou pozornost jako filmový režisér nečekal. Exponáty na výstavě jsou „vytěžené“ z jeho domu, zásuvek a krabic, o kterých ani nevěděl, že existují. Sám poukázal na kurátory MoMA, včetně Rona Magliozziho, který zorganizoval výstavu, jako na archeology, protože našli četné skici a další materiál, který zahrnuli do výstavy.
Režisérova inspirace pochází z toho, že přemýšlí jako dítě. „Když je člověk malý, vidí věci novým způsobem. Myslím, že když člověk stárne, je vždy důležité vidět věci z jiné perspektivy,“ řekl Burton.
Následně dodal, že jak výstava rostla, tak se během cesty změnila, a ukazuje SeMA a hlavnímu městu Koreje nefalšovanost.
„Ballon Boy“ v MoMA
S ohledem na vánoční období se tu zobrazují kousky z jeho dětství až po současnost. Muzeum umění se proměnilo v hravý svět věnovaný nepředvídatelnému režisérovi. Smutně vypadající „Ballon Boy“ zdraví návštěvníky ve vestibulu. Návštěvníci se snadno dostanou do rozeklaných „Úst příšery“ vytvořené speciálně pro tyto akce, aby všichni viděli, jak si režisér vytvořil svůj „Burtonský“ styl.
Jsou tu tři různé sekce. První sekce „Surviving Burbank“ zobrazuje Burtonovy jedinečné výtvory jako dítě vyrůstající v Burbanku, v Kalifornii od roku 1985 do 1976, jako třeba „The Island of Dr. Agor“ (1971) a „Houdini: The Untold Story“ (1971).
Druhá sekce „Beautifying Burbak“ líčí Burtonův život a práci od roku 1977 do roku 1984. Jsou tu díla, kdy byl ruku v ruce s Cal Art a Walt Disney, jako například jeho film z roku 1974 Frankenweenie, který byl obnoven jako animovaný v roce 2012, a jeho „Cal Arts Sketchbook Collection“.
Je k vidění spousta skic, některé nakreslené na ubrouscích, které zobrazují fakt, jak moc je režisér ponořen ve svém vlastním světě.
„The Melancholy Death of the Oyster and the Other Stories“
Závěrečná sekce „Beyond Burbank“ obsahuje Burtonovy nejznámější kusy z roku 1985 až do současnosti. Kresby jako „The Melancholy Death of the Oyster and the Other Stories“ (1988) a „Blue Girl with Wine“ (1997) doprovází jeho známé filmy, jako například Batmana (1989) a Ukradené Vánoce (1993).
Replika „střihoruk“ použitá ve filmu Střihoruký Edward, 26 modelových hlav pro Jacka z filmu Ukradené Vánoce s různými mimickými výrazy a Oompa-Loompa v životní velikosti z filmu Karlík a továrna na čokoládu jsou tu také.
Návštěvníci tu také mohou sledovat krátké a celovečerní filmy režiséra v projekčních místnostech, včetně Jeníčka a Mařenky, Burtonovu asijskou adaptaci na pohádku z roku 1983, kdy pracoval pro Disney Channel. Film byl promítán pouze jednou a poté odložen, ale MoMA nalezlo tento ztracený film a použila ho pro tuto výstavu.
Výstava, sponzorovaná Hyundai Card, bude trvat až do 14. dubna.
Pro více informací navštivte www.superseries.kr.
ZDROJ: koreatimes.co.kr
FOTO: jennylilbit.files.wordpress.com, moma.org
Nástěnka
Are you feeling irritated because of poor grades i...
09:31 |
30.01
jameswick1...
skoro po dvou letech si zas dovolím jeden spam pří...
10:39 |
10.01
8BB76E1
Japonské slavnosti na Vyšehradě 8.6.2019 - relativ...
19:53 |
08.06
Tyckin
TOP0 článků
Poslední komentáře
Kupuji ho z internetové stránky kimchiclub .cz. Je...
09:32 |
27.04
Vasicek
A odkud kimchi kupujete? A jedná se o opravdu kval...
02:37 |
26.04
Palicka85
Já mám zkušenost s kupováním hotového kimchi. Byl ...
09:05 |
25.04
Vasicek