V Tokiu stojí nejvíce budov s heliporty
Věděli jste, že v Tokiu je nejvíce budov s heliporty na světě? Je jich celkem okolo osmdesáti a i přes toto prvenství se vůbec nevyužívají, proč?![Okolo hlavního nádraží v Tokiu je největší počet budov s heliporty Okolo hlavního nádraží v Tokiu je největší počet budov s heliporty](http://images-cache.asianstyle.cz/upload/clanky/82d16/slider_207dca423233b661da5837bf755834ba.jpg)
Okolo hlavního nádraží v Tokiu je největší počet budov s heliporty
FOTO: Sandro Bisaro / flickr.com
Na osmdesát mrakodrapů v hlavním městě Japonska má na své střeše heliporty. Ovšem není to z toho důvodu, že jej využívají miliardáři a majitelé korporací sídlící v těchto budovách, ale je to z hlediska bezpečnosti.
V zemi totiž platí přísné protihlukové limity, které využívání helikoptér prostě neumožňují.
Jen tak mimochodem, mimo vysokých daní se i díky tomu ve městech pohybuje oproti jiným zemím relativně málo aut.
Kromě bezpečnostních složek tedy heliporty nemůže nikdo jiný až na výjimky využívat, jsou zde hlavně kvůli jednodušší evakuaci lidí. Pokud má budova hodně pater, pro hasiče je problém dostat se včas až do těch horních, takže dojde k pokynům, aby se uvízlí lidé, pokud je jim to umožněno, dostali na střechu, aby následně došlo k jejich evakuaci.
I když spousta odborníků říká, že se jedná o neefektivní způsob, protože do helikoptéry se nevleze tolik lidí, tuto úlohu splňují heliporty ve všech městech na světě. Například v Los Angeles nebo New Yorku.
Avšak heliportům v Tokiu svitla naděje. Skupina vlastnící luxusní hotely se snaží do Olympijských her v roce 2020 získat povolení pro lety vrtulníkem z hotelů v Ginze přímo na letiště. Stejně tak je tomu například v Hongkongu, Bangkoku nebo Manile. Cesta by se těm, kteří si to mohou dovolit, zkrátila minimálně na polovinu.
Ačkoli se všem plán nezamlouvá, i přes první zmínku v médiích s následnou peticí s deseti tisíci podpisy místních obchodníků a obyvatel bude snažení nadále pokračovat.
ZDROJ: www.bloomberg.com
V zemi totiž platí přísné protihlukové limity, které využívání helikoptér prostě neumožňují.
Jen tak mimochodem, mimo vysokých daní se i díky tomu ve městech pohybuje oproti jiným zemím relativně málo aut.
Kromě bezpečnostních složek tedy heliporty nemůže nikdo jiný až na výjimky využívat, jsou zde hlavně kvůli jednodušší evakuaci lidí. Pokud má budova hodně pater, pro hasiče je problém dostat se včas až do těch horních, takže dojde k pokynům, aby se uvízlí lidé, pokud je jim to umožněno, dostali na střechu, aby následně došlo k jejich evakuaci.
I když spousta odborníků říká, že se jedná o neefektivní způsob, protože do helikoptéry se nevleze tolik lidí, tuto úlohu splňují heliporty ve všech městech na světě. Například v Los Angeles nebo New Yorku.
Avšak heliportům v Tokiu svitla naděje. Skupina vlastnící luxusní hotely se snaží do Olympijských her v roce 2020 získat povolení pro lety vrtulníkem z hotelů v Ginze přímo na letiště. Stejně tak je tomu například v Hongkongu, Bangkoku nebo Manile. Cesta by se těm, kteří si to mohou dovolit, zkrátila minimálně na polovinu.
Ačkoli se všem plán nezamlouvá, i přes první zmínku v médiích s následnou peticí s deseti tisíci podpisy místních obchodníků a obyvatel bude snažení nadále pokračovat.
ZDROJ: www.bloomberg.com
Nástěnka
![Uživatel AsianStyle.cz](/view/img/defaultUserAvatar.png)
09:31 |
30.01
jameswick1...
![8BB76E1 8BB76E1](http://images.asianstyle.cz/upload/users/crop_dc486_3165.png)
10:39 |
10.01
8BB76E1
![Tyckin Tyckin](http://images.asianstyle.cz/upload/users/crop_c5c3a_3311.jpg)
19:53 |
08.06
Tyckin