Korejské COEX akvárium chce být atrakcí oblíbenou mezi cizinci

14:00 | 02.02.2019 TerkaS 1
Korejské akvárium COEX si dalo krásné předsevzetí - chce se stát oblíbeným mezi turisty, kteří do Koreje míří častěji, než tomu bylo v předešlých letech. Přečtěte si o tomto krásném akváriu článek, třeba vás zaujme natolik, že se tam vydáte osobně.
Akvárium COEX je součástí nákupního střediska stejného názvu
Akvárium COEX je součástí nákupního střediska stejného názvu FOTO: MPD01605 / flickr.com
Když Yang Su Yong, dlouhodobý specialista v pohostinství, převzal vedení COEX akvária v červnu předchozího roku, jeho novým sektorem se stal "červený oceán", ve kterém byly tvrdě vedené soutěže nevyhnutelné, aby odlákaly více lidí od stárnoucí populace v zemi. Ve snaze uniknout "krvavému" trhu přišel tento 54letý muž s nápadem obrátit svou pozornost k rostoucímu počtu cizinců navštěvujících Koreu.

"Když jsem hledal způsoby, jak firmě navýšit výdělky, jež den ode dne klesaly, napadlo mě nalákat do akvária turisty z ciziny, kteří zavítají do Koreje," řekl CEO v rozhovoru pro The Korea Times. Podle vládních údajů navštívilo zemi v minulém roce více než 14 milionů cizinců. "Abych dosáhl tohoto závěru, dal jsem zaměstnancům instrukce, aby na každou informační tabuli umístili jako první nápisy v angličtině. Také jsem zajistil, aby se v angličtině odehrávala různá vystoupení a aby zaměstnanci každého stanoviště a pokladny byli schopni komunikovat anglicky. I když mám na paměti, že naše pobočka se nachází v Soulu, naším cílem je nalákání mezinárodních návštěvníků. Vynaložil jsem spoustu úsilí, abychom pozvedli tento koncept nad cokoliv ostatní."

Taktika zaměření se na cizince se zřejmě začíná vyplácet, aspoň tomu tak nasvědčují provozní statistiky za minulý rok. "Příjmy vzrostly oproti minulému roku o 120%, což znamená, že příjmy konkurence klesly, protože trh zůstal stejný či se dokonce smrsknul kvůli postupnému poklesu obyvatel. Konkrétně počet návštěvníků vyskočil rok od roku nahoru o neuvěřitelných 200 procent," řekl dále CEO Yang a také dodal, že tyto statistiky do konce roku  2018 přesáhnou hranici 200 000 návštěvníků.

Dále se akvárium umístilo na krásném 51. místě seznamu nejoblíbenějších turistických míst v Soulu iniciovaném americkou cestovní webovou stránkou TripAdvisor. Umístění se odvíjejí od recenzí na tato místa zanechaných na stránce. "Hodně to pro nás znamená, jelikož nás předběhlo v seznamu obsahujícím více než 800 atrakcí jen pár obchodních zařízení." Takové uznání se zakládá na službách poskytovaných návštěvníkům z ciziny, což z akvária dělá místo, které rozhodně stojí za návštěvu. "Nabízíme své letáčky v arabštině, ruštině, také angličtině, japonštině a čínštině, v plánu je také španělská verze. Díky spolupráci s Turistickou organizací města Soulu mají ti, kteří vlastní vstupenku Objevuj Soul (Discover Seoul), vstup do našeho akvária zdarma." Vstupenka Objevuj Soul je cestovní vstupenkou, která cizincům zajišťuje široké množství výhod jako třeba volné vstupy do populárních turistických atrakcí v Soulu. 

Akvárium též nedávno navázalo spolupráci s toutéž organizací, díky které je možné si bezplatně zapůjčit tradiční korejský oděv hanbok. "Začátkem roku jsme zkusili půjčovat zadarmo hanbok a cizinci to fakt zbožňovali. Takže jsme se rozhodli, že tuto službu brzo zavedeme natrvalo," uvedl CEO akvária. V Soulu se nachází tři velká akvária, mimo COEX zde najdete akvárium Lotte World a vodní planetu 63 Hanwha. COEX akvárium vlastní management investičních aktiv infrastruktury KDB. Nicméně, Yang řekl, že má v rukávu ještě další fígly v prodejnosti. "Jelikož se nacházíme v srdci oblasti Gangnam, snadno se k nám návštěvníci dostanou." K akváriu se snadno dostanete veřejnou dopravou, buďto metrem, linky 2 a 9 staví nedaleko, nebo několika autobusovými linkami. "Navíc se naproti kongresovému centru umění COEX nachází 1200 let starý chrám Bongeun, nedaleko se také nachází mekka K-popu, galerie SMTown Coex."

Samotné akvárium se má také čím chlubit. "Naše akvárium je přezdívané královstvím žraloků především díky velkému množství podmořských druhů," řekl CEO a dodal, že délkou se pohybují v rozpětí od 1,2 metru do 3 metrů. "Spousta žraloků žije v akváriu od otevření v roce 2000, takže zde teď v porovnání s konkurencí najdete širokou škálu velkých tvorů. Například mají ostatní akvária také žraloky písečné, ale ani jeden z nich není tak velký jako ten náš. Ujišťuji vás, že náš seznam žraloků v porovnání s mezinárodními akvárii netrpí. Naši žraloci patří do světové třídy." V pozadí vítězných statistik a podnikatelských plánů se COEX akvárium zaměřilo na nový cíl – přilákat v následujícím roce alespoň 400000 návštěvníků ze zahraničí. "Strategie prodeje nepřinese ovoce přes noc a říkám vám, jestli budeme pokračovat tak, jak plánujeme, až 90% návštěvníků bude v následujících dvou či třech letech právě ze zahraničí. S více než 10 miliony příchozích lidí do Koreje každý rok je můj cíl přilákat k nám 5% ročního počtu návštěvníků země."

Co myslíte, povede se to? Máte rádi akvária?

ZDROJ: koreatimes.co.kr

Diskuze

Momentálně nepodporujeme Internet Explorer 9