Hlavní stránkaKulturaKamui Kobayashi: Japonský jezdec Formule...
Kamui Kobayashi: Japonský jezdec Formule 1
Kamui Kobayashi (小林 可夢偉) se narodil 13. září 1986 v Amagasaki v Hyogu v Japonsku a patří ke špičce japonských automobilových závodníků. V současné době jezdí Kamui v královně motorsportu, ve Formuli 1 za tým Caterham.
Kamui Kobayashi
FOTO: f1fanatic.co.uk
Dříve tento mladý talentovaný závodník jezdil například také v sérii GP2, v asijské sérii GP2, kterou vyhrál, ve Formuli Renault a ve Světových vytrvalostních závodech FIA, kde si zajezdil v roce 2013, během své roční pauzy od F1. Ve Formuli 1 jezdí od roku 2009, kdy při GP Brazílie v týmu Toyota nahrazoval Tima Glocka, který se zranil v kvalifikaci na GP Japonska a do závodu tak nemohl nastoupit. Po pauze v roce 2013 se nyní vrátil a sezónu 2014 jezdí za tým Caterham.
Kobayashi byl pojmenován po Kamuyovi, božské bytosti Ainu mytologie, a znaky v jeho jméně jsou podobné zvuku, který citují tři Kanji, a znamenají „Možnost velkých snů“.
V dubnu 2013 byla Kamuiovi na The Asian Awards v Londýně udělena cena za vynikající výsledky v oblasti motorsportu.
Do Formule 1 přišel Kobayashi prostřednictvím Programu pro mladé jezdce, který organizovala Toyota. Ve své první sezóně udělal v prvních dvou závodech dojem. V Brazílii za sebou dokázal několik kol udržet vedoucího muže šampionátu Jensona Buttona. Ovšem jeho jezdecké taktiky byly zpochybňovány. Zvláště pak, když jeho krajan Kazuki Nakajima havaroval při pokusu o Kamuiovo předjetí.
Ovšem Kamui Kobayashi, jakožto nováček, zazářil ve finále sezóny v Abú Dhabí, kdy po kvalifikování se ve středu pole za sebou dokázal část závodu udržovat Kimiho Räikkönena, který byl ještě ke všemu vyzbrojen tlačítkem KERS. To Kobayashimu umožnilo stoupat v pořadí výš až na šesté místo, kdy porazil i svého zkušenějšího týmového kolegu Jarna Truliho.
Rozhodnutí Toyoty opustit Formuli 1 ohrozilo Kobayashiho kariéru a hrozilo, že nesežene volnou sedačku u jiného týmu. Na konci roku 2010 se ho ale ujal znovuzrozený tým Sauber.
I když jeho nová sezóna vypadala s nehodami v Melbourne a Montrealu špatně, Kobayashi se vzchopil a s bojovnějším stylem řízení dosáhl v sezóně 2010 působivých výsledků. I s ne příliš dobrým autem skončil ve Valencii na sedmém a v britském Silverstone na šestém místě. Vrcholem pak bylo také předjetí dvou mistrů světa Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela.
Dalším působivým závodem byla jeho domácí Suzuka, kde opět díky skvělým předjížděcím manévrům skončil sedmý. Jeho smlouva se Sauberem pak byla i díky těmto výsledkům prodloužena až do roku 2012.
Na domácí půdě na trati v Suzuce v roce 2012 získal své první stupně vítězů. I přesto ale pak jeho působení u Sauberu touto sezónou skončilo. Později oznámil, že nebyl schopen najít místo na startovním roštu pro sezónu 2013 a tak následovala roční pauza od Formule 1.
Strávil rok závoděním ve Světových vytrvalostních závodech FIA v týmu Ferrari GT.
Nyní už je Kamui Kobayashi ale zase zpět ve voze Formule.
Kobayashi byl pojmenován po Kamuyovi, božské bytosti Ainu mytologie, a znaky v jeho jméně jsou podobné zvuku, který citují tři Kanji, a znamenají „Možnost velkých snů“.
V dubnu 2013 byla Kamuiovi na The Asian Awards v Londýně udělena cena za vynikající výsledky v oblasti motorsportu.
Do Formule 1 přišel Kobayashi prostřednictvím Programu pro mladé jezdce, který organizovala Toyota. Ve své první sezóně udělal v prvních dvou závodech dojem. V Brazílii za sebou dokázal několik kol udržet vedoucího muže šampionátu Jensona Buttona. Ovšem jeho jezdecké taktiky byly zpochybňovány. Zvláště pak, když jeho krajan Kazuki Nakajima havaroval při pokusu o Kamuiovo předjetí.
Ovšem Kamui Kobayashi, jakožto nováček, zazářil ve finále sezóny v Abú Dhabí, kdy po kvalifikování se ve středu pole za sebou dokázal část závodu udržovat Kimiho Räikkönena, který byl ještě ke všemu vyzbrojen tlačítkem KERS. To Kobayashimu umožnilo stoupat v pořadí výš až na šesté místo, kdy porazil i svého zkušenějšího týmového kolegu Jarna Truliho.
Rozhodnutí Toyoty opustit Formuli 1 ohrozilo Kobayashiho kariéru a hrozilo, že nesežene volnou sedačku u jiného týmu. Na konci roku 2010 se ho ale ujal znovuzrozený tým Sauber.
I když jeho nová sezóna vypadala s nehodami v Melbourne a Montrealu špatně, Kobayashi se vzchopil a s bojovnějším stylem řízení dosáhl v sezóně 2010 působivých výsledků. I s ne příliš dobrým autem skončil ve Valencii na sedmém a v britském Silverstone na šestém místě. Vrcholem pak bylo také předjetí dvou mistrů světa Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela.
Dalším působivým závodem byla jeho domácí Suzuka, kde opět díky skvělým předjížděcím manévrům skončil sedmý. Jeho smlouva se Sauberem pak byla i díky těmto výsledkům prodloužena až do roku 2012.
Na domácí půdě na trati v Suzuce v roce 2012 získal své první stupně vítězů. I přesto ale pak jeho působení u Sauberu touto sezónou skončilo. Později oznámil, že nebyl schopen najít místo na startovním roštu pro sezónu 2013 a tak následovala roční pauza od Formule 1.
Strávil rok závoděním ve Světových vytrvalostních závodech FIA v týmu Ferrari GT.
Nyní už je Kamui Kobayashi ale zase zpět ve voze Formule.
Nástěnka
Are you feeling irritated because of poor grades i...
09:31 |
30.01
jameswick1...
skoro po dvou letech si zas dovolím jeden spam pří...
10:39 |
10.01
8BB76E1
Japonské slavnosti na Vyšehradě 8.6.2019 - relativ...
19:53 |
08.06
Tyckin
TOP0 článků
Poslední komentáře
Kupuji ho z internetové stránky kimchiclub .cz. Je...
09:32 |
27.04
Vasicek
A odkud kimchi kupujete? A jedná se o opravdu kval...
02:37 |
26.04
Palicka85
Já mám zkušenost s kupováním hotového kimchi. Byl ...
09:05 |
25.04
Vasicek