Hlavní stránkaKulturaKolik je na světě fanoušků hallyu éry?
Kolik je na světě fanoušků hallyu éry?
Patříte mezi fanoušky tzv. hallyu éry? Máme pro vás statistiku týkající se počtu fanoušků a dalších zajímavých faktů.
Hallyu éra je důležitou součástí historie korejské kultury
FOTO: shutterstock.com
Počet všech fanoušků tzv. hallyu či korejské vlny překročil hranici 89 milionů v 113 zemích světa, sdělila přidružená vládní organizace. Celosvětová data Korejské nadace z roku 2018 vypověděla, že po celém světě je odhadem 89,19 milionů fanoušků korejské kultury, což je o 22 % více než v roce 2017, kdy jich bylo odhadem "pouhých" 73,12 milionů.
Organizace tento skok připisuje z velké části narůstající popularitě korejské klučičí skupiny BTS. BTS se v USA dostalo nebývalé slávy, čímž znovu pozvedli hallyu a zbořili tak asijské stereotypy. Skupina se dostala na vrchol hitparády 200 alb Billboardu a stala se první korejskou skupinou, která obdržela nominaci na Grammy.
Nárůst v počtu nadšenců je též výsledkem větší dostupnosti různých částí korejské pop kultury, zahrnujíc K-pop, K-beauty a K-food. Také bylo v těchto 113 zemích (mimo Koreu) zaznamenáno k prosinci 2018 1843 hallyu fanklubů, konkrétně sem zařadili fankluby korejských zpěváků, herců, kultury a jídla, ale i taekwondo klubů a spolků korejské kultury na univerzitách.
Největší počet K-pop fanoušků žije v Asii a Oceánii (70,59 milionů členů ve 457 fanklubech), následuje je Amerika (11,8 milionů fanoušků v 712 fanklubech), poté Evropa (6,57 milionů členů v 534 fanklubech). Afrika a Střední východ mají nejméně fanoušků (230000 členů ve 140 fanklubech). V Japonsku se počet hallyu fanoušků ztrojnásobil a překročil milník 300000, zatímco silný nárůst zaznamenali i v dalších částech Asie.
Aktivity hallyu fanklubů v Evropě a Latinské Americe setrvaly na stejném počtu, ale v Africe a Středním východě počet pravidelně vzrůstal. Poté se více zaměřili na fanynky hallyu, protože právě ony se řadí mezi hlavní spotřebitele kosmetiky, turismu a dalších odvětví a předpokládá se, že překročí hodnutu 100 milionů v roce 2020.
Hallyu, korejská vlna, byl termín vytvořený v roce 1999 čínskými novinami Beijing Youth Daily za účelem popsat rostoucí popularitu obsahu korejské pop kultury. Korejská vláda podpořila nespočet subjektů, aby propagovaly korejskou kulturu, jídlo, tradiční umění a spoustu dalších v zahraničí. Zjištěná data byla vyvozena ze série anket, které byly uskutečněny po celém světě za pomoci korejského ministerstva zahraničí a ambasád v zahraničí.
Korejská nadace je přidruženou vládní organizací a je těsně spojena s korejským ministerstvem zahraničí. Od svého založení v roce 1991 bylo cílem Korejské nadace propagovat korejskou kulturu po celém světě a vybudovat dobré vztahy mezi Koreou a mezinárodní komunitou.
Šokovala vás tato čísla, nebo jste čekali mnohem větší počty? Máte rádi korejskou kulturu?
ZDROJ: koreatimes.co.kr
Organizace tento skok připisuje z velké části narůstající popularitě korejské klučičí skupiny BTS. BTS se v USA dostalo nebývalé slávy, čímž znovu pozvedli hallyu a zbořili tak asijské stereotypy. Skupina se dostala na vrchol hitparády 200 alb Billboardu a stala se první korejskou skupinou, která obdržela nominaci na Grammy.
Nárůst v počtu nadšenců je též výsledkem větší dostupnosti různých částí korejské pop kultury, zahrnujíc K-pop, K-beauty a K-food. Také bylo v těchto 113 zemích (mimo Koreu) zaznamenáno k prosinci 2018 1843 hallyu fanklubů, konkrétně sem zařadili fankluby korejských zpěváků, herců, kultury a jídla, ale i taekwondo klubů a spolků korejské kultury na univerzitách.
Největší počet K-pop fanoušků žije v Asii a Oceánii (70,59 milionů členů ve 457 fanklubech), následuje je Amerika (11,8 milionů fanoušků v 712 fanklubech), poté Evropa (6,57 milionů členů v 534 fanklubech). Afrika a Střední východ mají nejméně fanoušků (230000 členů ve 140 fanklubech). V Japonsku se počet hallyu fanoušků ztrojnásobil a překročil milník 300000, zatímco silný nárůst zaznamenali i v dalších částech Asie.
Aktivity hallyu fanklubů v Evropě a Latinské Americe setrvaly na stejném počtu, ale v Africe a Středním východě počet pravidelně vzrůstal. Poté se více zaměřili na fanynky hallyu, protože právě ony se řadí mezi hlavní spotřebitele kosmetiky, turismu a dalších odvětví a předpokládá se, že překročí hodnutu 100 milionů v roce 2020.
Hallyu, korejská vlna, byl termín vytvořený v roce 1999 čínskými novinami Beijing Youth Daily za účelem popsat rostoucí popularitu obsahu korejské pop kultury. Korejská vláda podpořila nespočet subjektů, aby propagovaly korejskou kulturu, jídlo, tradiční umění a spoustu dalších v zahraničí. Zjištěná data byla vyvozena ze série anket, které byly uskutečněny po celém světě za pomoci korejského ministerstva zahraničí a ambasád v zahraničí.
Korejská nadace je přidruženou vládní organizací a je těsně spojena s korejským ministerstvem zahraničí. Od svého založení v roce 1991 bylo cílem Korejské nadace propagovat korejskou kulturu po celém světě a vybudovat dobré vztahy mezi Koreou a mezinárodní komunitou.
Šokovala vás tato čísla, nebo jste čekali mnohem větší počty? Máte rádi korejskou kulturu?
ZDROJ: koreatimes.co.kr
Nástěnka
Are you feeling irritated because of poor grades i...
09:31 |
30.01
jameswick1...
skoro po dvou letech si zas dovolím jeden spam pří...
10:39 |
10.01
8BB76E1
Japonské slavnosti na Vyšehradě 8.6.2019 - relativ...
19:53 |
08.06
Tyckin
TOP0 článků
Poslední komentáře
Kupuji ho z internetové stránky kimchiclub .cz. Je...
09:32 |
27.04
Vasicek
A odkud kimchi kupujete? A jedná se o opravdu kval...
02:37 |
26.04
Palicka85
Já mám zkušenost s kupováním hotového kimchi. Byl ...
09:05 |
25.04
Vasicek