Čokoláda není v Číně to pravé ořechové

20:27 | 07.02.2013 Eunka 14
Jen si představte tu krásu! Michelangelův David stojí vedle Eiffelovky. Kousek dál je Velká čínská zeď a terakotová armáda. A vše je z čokolády! Proč je taková výstava zrovna v Číně? To se dozvíte v článku.
Čokoládová Eiffelovka a další stavby
Čokoládová Eiffelovka a další stavby FOTO: media.zenfs.com
Tato zajímavá sladká výstava poukazuje na to, jak si vedou prodejci cukrovinek v nejlidnatější zemi světa a jaké velké úsilí je stále zapotřebí. Bohatí Číňané totiž nadšeně přijali globální trendy od kávy přes hollywoodské filmy až ke smartphonům. A to nemluvíme o oblibě piva a automobilů. 

Ovšem s čokoládou je to jinak. Průměrný Číňan sní ročně asi 100g čokolády, což zhruba odpovídá dvěma tyčinkám Snickers. Ve srovnání s Číňany jedí Japonci čokoládu 11krát více, Američané 44krát a Němci dokonce 82krát. Tak to uvedla listopadová zpráva pro výzkum trhu.

"Trh s čokoládou je stále ještě v plenkách i třicet let poté, co se země otevřela světu," řekl odborník Lawrence Allen, a dodal: "Pro lidi je to pořád neznámá chuť."

Celkové maloobchodní tržby v Číně vzrostly v průměru o sedmnáct procent ročně v posledních pěti letech. Rozvoj jde rychle kupředu a brzy dosáhne dvaceti procent. Jenže expanze čokolády je stále na úrovni deseti procent. 



Lawrence Allen a také jiní odborníci jsou však optimističtí a věří, že čokoláda nakonec v Číně zakoření. Raphael Wermuth, mluvčí švýcarské čokoládové společnosti Barry Callebaut, řekl, že Číňané si také osvojili zahraniční zvyk pití kávy. A tento trend se stal vysoce populárním.

Mnoho firem se snaží vydělávat na upřednostňování luxusu a požitkářství. Dávat čokoládu jako dar je noblesní a odpovídá to zahraničnímu vkusu. Italská značka Ferrero Rocher, která se proslavila na západě, udělala nejvyšší skok na trhu již druhým rokem. Také holandská značka Godiva uvedla, že její dárkové sady káply do noty tradiční výměně darů.

Ředitel společnosti Godiva, John Holmberg, řekl: "Číňané dávají dárky velmi často. Mají různé svátky a slavnosti. Proto máme úspěch s našimi výrobky. Pro největší čínský svátek, Lunární Nový rok, si firma připravila dárkovou sadu osmnácti bonbonů s čajovou příchutí a kresbou hada na povrchu. Prodává se za $78. Dále je v nabídce také koš s vínem a čokoládovým sirupem.“



Výstava v Šanghaji nazvaná "Šťastná čokoládová země" se může pochlubit jedlými kreacemi proslulých ikon a staveb. Najdete tu Marilyn Monroe, Šikmou věž v Pise i Monu Lisu. Soupeř "Chocolate Wonderland" zase připravil módní přehlídku z šatů posetých kousky čokolády. Také nafotili fotografie zamilovaných párů se srdcem a nápisem "Love". Oba rivalové chtějí využít příležitosti Nového lunárního roku a dne svatého Valentýna. 

Existují brožurky s návody jakou čokoládu darovat. Pokud dáte někomu tmavou čokoládu, vyjádříte tím, že si vážíte jeho svobodného ducha a doufáte, že se stane důvěryhodným partnerem. Za to mátová čokoláda říká: "Ty jsi ideální láska mých snů."

Jak je z článku vidět, tak Češi jsou jistě lepšími jedlíky čokolády, než Číňané, ale možná nás s podobným akčním přístupem za pár let doženou. Tak pokud jste dočetli, dejte si tabulku čokolády a vychutnejte si ji do posledního kousíčku. Určitě vám to jen prospěje. 


ZDROJ & FOTO: my.entertainment.yahoo.com

Diskuze

Momentálně nepodporujeme Internet Explorer 9