"Dobré suši si doma neuděláte"- rozhovor s majitelem Sushi Maru

15:00 | 18.05.2017 Zita 3
Sushi Maru, pražská japonská restaurace, od svého založení trvale okupuje první příčky mnohých hodnocení. Kdo pro vás sestavuje její menu a na co se můžeme těšit do budoucna, nám nyní prozradil samotný majitel Aleksey Titov.
Sashimi roll jinak- bez rýže
Sashimi roll jinak- bez rýže FOTO: Lucie Kreslová
Pro začátek by bylo asi dobré nastínit něco o vzniku... Co byl tedy váš prvotní impuls založit restauraci a za jakých okolností pak docházelo k jeho uskutečnění?

V loňském roce jsme si v horním patře otevřeli hotel a brzy jsme museli začít hledat prostory, ve kterých by byla možnost servírovat snídaně. Když jsme je pak získali, řekli jsme si, proč je vlastně nevyužít jako nějakou gastroprovozovnu, kterou se v našem případě stala právě sushi restaurace. Důvodem, proč právě suši, je to, že oba dva s kamarádem spoluzakladatelem máme suši moc rádi a měli jsme dojem, že těch dobrých a kvalitních v Praze, obzvláště pak v centru, moc není. Tím pádem jsme chtěli vytvořit něco lepšího, a tak jsme přetáhli ze Spojených států našeho šéfkuchaře, který má 30letou praxi po celém světě a to nejen v USA, ale i v Japonsku a Koreji. Taky jsme taky klást důraz na kvalitu receptu a kvalitu surovin. Kvalitu receptu představuje náš šéfkuchař a kvalitu surovin vyhledáváme především u našich špičkových dodavatelů.

Celý prostor si před otevřením prošel rekonstrukcí. Původní čínskou restauraci nahradil jemný citlivý styl a zajímavá živá stěna doplněná o speciální osvětlení.

Kvalita potravin je určitě důležitá, co se však týče samotných jídel, tak ty jsou sestavována jak? Vybíráte přímo vy spolu s šéfkuchařem?

Názor šéfkuchaře je pochopitelně klíčový. Už když jsme spolu začínali komunikovat, museli jsme mu nastínit chuťové preference evropského trhu, které se mírně liší od těch amerických. Na základě těchto informací a vlastních bohatých zkušeností pak uskutečnil výběr těch "vhodných" receptů.

To mě zajímá. O jaké recepty jde a v čem jsou originální?

Pochlubit se můžeme například velkým výběrem předkrmů, ve kterých máme Spicy tuna cocktail, což je čerstvý tuňák podávaný ve speciální ostré omáčce servírovaný ve skleničce na Martini, takže to, alespoň myslím, vypadá moc dobře. Dále nabízíme White fish tataki, což je pokrm, který před 6 lety v Americe vyhrál významné ocenění. 

Oboje zní velice lákavě. Aby se však zákazníci neunavili, je jistě potřeba provádět i nějaké změny. Upravujete tedy menu nebo nabízíte nějaké akce?

Ano, akce pořádáme každý pátek a sobotu vždy ve večerních hodinách, kdy je tu možnost ochutnat speciální a naprosto nové jídlo, co uvaří sám šéfkuchař. Otevření restaurace sice proběhlo v říjnu, ale ani jeden z těchto pokrmů však ještě nikdy nezopakoval, takže se vždy jedná o zajímavou příležitost.

Mohl byste pro představu uvést nějaký příklad?

Většinou se jedná o nové roll či předkrm, který nemáme v jídelním lístku. Jde tedy hlavně o kreativitu šéfkuchaře- skloubení toho, co mu přijde do hlavy a toho, co může zákazníka chuťově překvapit. 

Celkem populární jsou teď různé stravovací styly ala vegan. Nabízíte něco alespoň pro vegetariány?

Ano, máme sekci vegetariánských rolek a pro lidi, kteří nemají rýži zrovna dvakrát v oblibě, nabízíme sashimi roll bez rýže. Místo rýže se jako obal používá okurka, ve které se ukrývá ryba a nějaká zelenina.
(pozn. r.: Toto jídlo jsem měla možnost vyzkoušet a chutná opravdu skvěle. Kvalita a čerstvost ryb se pozná hned při prvním soustu, o nenarušené struktuře masa ani nemluvě. K jídlu se podává ještě ředkev, wasabi a česneková majonéza Aioli, což vše dohromady vytvoří příjemný kontrast a jídlo vás zaručeně zasytí.)


Na zapití jsem zvolila Ume cha (japonský švestkový čaj) za 60 Kč, který mě též příjemně překvapil.

A co dál? Máte nějakou vizi, kam byste to tady chtěl v budoucnu dopracovat?

Samozřejmě, máme spoustu dalších nápadů, které bychom chtěli zrealizovat. Teď se však zaměřujeme na propagaci a to jak na internetu, tak v lokálních zdrojích. Rád bych totiž zvedl počet zákazníků, protože ačkoliv máme výbornou lokaci, musí si nás ještě najít. Podařilo se nám však alespoň umístit naši vlajku na budově (pozn. r.: restaurace se nachází v 1. patře pasáže Koruna).

Myslím, že v tomto směru by mohly dobře zafungovat sociální média.

Ty zajisté používáme. Nejen Facebook, ale aktualizujeme i Instagram, kam vždy den anebo dva předem píšeme již zmíněnou aktuální nabídku pro daný víkend. Velký důraz však klademe i na Tripadvisor, kde jsme dosáhli 40. místa ze všech 5 000 restaurací a místo prvního mezi restauracemi japonskými. Protože jsme v turistické lokalitě, slyší na to především cizinci, kteří tvoří velkou část našich zákazníků. 

A Ti chodí kdy? Máte vypozorované nějaké časy, kdy je v restauraci pravidelně největší nával?

První vlna se většinou ohlásí během poledních hodin, kdy nabízíme polední menu, na které přichází jak cizinci, tak i milovníci cizí kuchyně. Vlna druhá pak obvykle udeří po 19 hodině. Rád bych též zmínil, že zatímco většina pražských sushi restaurací má maximální kapacitu 50 míst k sezení, my se můžeme pochlubit číslem téměř dvojnásobným. Z tohoto důvodu se hravě vypořádáme i s většími skupinami lidí naráz.

Poslední otázka je již tradiční- je něco, co byste vzkázal našim čtenářům?

Ano! Přijďte a přesvědčte se sami, co mimo hamachi dovezeného až z Austrálie a bezkonkurenční nabídky 15 rozlévaných vín i saké Sushi Maru nabízí...

Webové stránky restaurace najdete zde.

Diskuze

Momentálně nepodporujeme Internet Explorer 9