Muži nosí make-up, poděkujme k-popu!

23:43 | 06.01.2013 Saki 20
Odborníci z kosmetického průmyslu a vizážisté tvrdí, že stále více mužů přijímá make-up, jako nástroj pro dokonalý vzhled a to částečně díky Koreji, přesněji kvůli k-popu.
Junsu pro Tarantallegra
Junsu pro Tarantallegra FOTO: kokayz.livejournal.com
Vzestup k-popu je hnací silou k využívání make-up produktů mezi muži. Už to není pouze záležitostí žen. A tak se zdá, že muži teď chtějí získat uhlazený a dobře pěstěný vzhled jako K-popové hvězdy.

Jihokorejští kosmetičtí tvůrci již dávno vydělávají na popularitě hudebního žánru a hvězd k podpoře roustoucího trhu s mužskou kosmetikou v Asii. Populární korejské kosmetické značky The Face Shop a Etude House pod sebou mají hvězdy jako Kim Hyun Joong, Lee Min Hoo, SHINee...  a muži jsou tak polapováni.



WhatHeWants, obchod s mužskou péčí o pleť v Singapuru, zaznamenal rychlý růst prodeje za poslední tří roky. V loňském roce se zvýšila tržba z mužské péče o plěť o 20%, což je 10% jejich celkových tržeb, a to představuje nárůst o 3% oproti předchozím rokům. Generální manažer obchodu, pan Tan Seng Hwee řekl: "K-pop je všude, včetně internetu, TV a časopisů. S takovým mediálním vlivem chce mnoho mužů vypadat jako K-popové hvězdy. Hledají proto rychlé a snadné způsoby, jak dosáhnout okamžitých výsledků pro bezchybnou pleť. A toho lze pomocí make-up produktů pro muže dosáhnout ... Nejoblíbenějšími produkty jsou korektory, krycí make-upy a řasenky."

Přední odborník kosmetické prodejny M.A.C, Beno Lim říká, že z každých 10ti zákazníků jsou nyní dva nebo tři muži. A to téměř před 5ti lety nebyl žádný. "Tento trend bude pravděpodobně pokračovat i v příštích letech. Vliv korejské a japonské hudby a filmů je opravdu skvělý." Dodává také: "Vypadat dobře se již nevztahuje pouze na ženy, nic víc."

Regionální manažerka jihovýchodní Asie značky Sephora, paní Jennie Foey řekla: "K-popové hvězdy přinesly zdokonalený pohled do mainstreamu a ukázují světu, že i muži skutečně nosí make-up. V důsledku toho, jeví více mužů zájem o dokonalý vzhled, aby se sami cítili lépe"

Ovšem tito odborníci nebyli jediní z odvětví, kteří si všimli rostoucího trendu mezi muži.

Kosmetičtí veteráni, Andy Lee a Ivy Chen, také započítali k-pop, jako důsledek rostoucího používání make-up produktů mezi muži. Andy Lee, který je v kosmetickém průmyslu více než 25 let řekl: "K-popové hvězdy jsou stylové, nádherné a mají bezchybnou pleť. Kdo nechce vypadat jako oni?".
Také poznamenal, že sociální postoje vůči mužům nosících make-up se mění. "V minulosti nosili muži make-up pouze, když se chystali na scénu nebo před kameru. Ale teď někteří z nich tak činí i v jejich každodenním životě, nebo když jdou do klubů. Muži jsou vskutku více domýšliví, což je jeden z vlivů."  Ivy Chen řekla, že mladí teenageři rádi kopírují své mužské idoly a co má aktuálně větší vliv než k-pop? "Mladí muži chtějí také věnovat více pozornosti péči o pleť a nemyslím, že nosit make-up je babské. Jde vidět, že v dnešních dnech se za to už ani nestydí."



Charles Loo, 23 let starý student ze Singapuru začal používat make-up v loňském roce, kdy ho přátelé seznámili s k-popem. Byl vtažen uhledným vzhledem a funky účesy k-poperů. "Make-up mi umožňuje cítit se sebejistější a prezentovat to nejlepší ze sebe světu."  To je důvod proč neopustí dům, aniž by si nanesl oční linky a pudr, které nakupuje v The Face Shop a Too Faced. "Oční linka dělá moje oči větší a korektor skrývá moje kruhy pod očima." Jeho inspirací je Nichkhun z 2PM. "Vypadá úhledně a mužně," říká Loo.



Vzhledem k tomu, že začal používat make-up si jej více lidí všímá na ulici. Jeho rodina poznamenala, že jeho pleť vypadá s make-upem lépe. A když nahrál nějaké fotky on-line, někteří z jeho přátel je okomentovali slovy, že vypadá hezky a krásně. "Komplimenty mě podporují,"  říká. Nicméně jsou tu i přátelé, kteří muže s make-upem vidí jako gaye, což Loo popírá a jen se tomu směje. Tvrdí totiž, že make-up mu pomáhá s lovem žen. Dodává "Neexistují oškliví muži, jen líní."

Co si myslíte o mužích a make-upu?



Zdroj:
hellokpop.com, stcommunities.straitstimes.com
Foto:
hellokpop.com

Diskuze

Momentálně nepodporujeme Internet Explorer 9