Hlavní stránkaZajímavostiNehoda jihokorejského trajektu, 4 mrtví ...
Nehoda jihokorejského trajektu, 4 mrtví a 285 pohřešovaných
Po zmizení Boeingu MH370 zasáhla Asii další katastrofa. Tentokrát se jedná o potopení lodi s téměř 500 pasažéry na palubě.
Potápějící se loď Sewol
FOTO: koreaherald.com
Trajekt vezoucí více než 450 pasažérů s posádkou se potopil u břehu ostrova Jindo patřící pod provincii Jižní Jeolla. Byly zjištěny 4 úmrtí a více než 100 pohřešovaných.
Trajekt Sewol, který váží 6 325 tun, se začal potápět v 8:55, ale podle Ministerstva oceánů a rybářství se loď odvrátila od svého směru už v 8:52. Mezi zemřelými a pohřešovanými jsou také studenti střední školy.
Kolem 19:00 bylo zachráněno 174 lidí a po dalších 284 lidech se pátrá. Na 324 studentů a 14 zaměstnanců střední školy z Danwonu jelo na školní výlet na ostrov Jejudo.
Vláda okamžitě zřídila odpovědnostní centrálu a prezidentka Park Geun Hye vyzvala všechny možné orgány k zapojení se do záchranných operací. „Je třeba vyvinout úsilí, aby se zachránilo co nejvíce lidí, a prohlídka lodi musí být provedena s cílem, aby se na nikoho nezapomnělo,“ citoval prezidentku Lee Gyeong Og, náměstek Ministerstva bezpečnosti a veřejné správy. Prezidentka také navštívila ústřední centrum a doléhala na zrychlení záchranných akcí, než zapadne slunce.
Záchrany se také účastní námořnictvo, které zapojilo vrtulníky, pobřežní stráž a vzdušné síly. Potápěči začali s hledáním v mělkých vodách a do hlubších vod se pustí brzo ráno ve čtvrtek.
Pomoc nabídla také americká 7. flotila námořnictva.
I přesto, že se prvně mluvilo o 368 zachráněných pasažérech, vyšlo najevo, že tato informace je mylná. Náměstek Lee přiznal, že není 100% jasné, kolik lidí přesně na trajektu bylo: „Vzhledem k tomu, že záchranné operace jsou v plném proudu, nelze říct přesná čísla zachráněných. Číslo 368 je chybné.“
Společnost, pod kterou patřil trajekt, udává, že na palubě bylo 477 lidí, ale ministerstvo uvádí 459 osob. Trajektová společnost poté změnila číslo na 462. Mezitím, co se vláda a zainteresované organizace snažily zjistit počet pasažérů, podmínky pro hledání se zhoršily.
Záchranáři dorazili na místo v 9:30, půl hodiny po tísňovém volání trajektu Sewol, ale silné mořské proudy hledání komplikovaly. Cestujícím bylo nařízeno, aby zůstali na lodi, ale poté, co jim bylo oznámeno, že se loď potopí, začali skákat do moře. Podle přeživších vypadla elektřina hned poté, co se začala loď potápět a spekuluje se, že mnoho lidí ještě zůstalo uvnitř.
Hledalo se v 5km vzdálenostech od lodi, ale nikoho nenašli. Dle záchranáře je nemožné, aby někdo uvězněný v lodi přežil, vezmeme-li v úvahu hloubku moře, která byla 45 metrů, teplotu vody 12 °C a čas, který mezi tím uplynul.
Příčina nehody je nejasná, ale podle přeživších loď narazila na útes. Jednou z teorií jsou také nepříznivé podmínky počasí. Údajně měla být na moři mlha, ale podle meteorologů byla jasná viditelnost v okruhu 20 kilometrů. Také se spekuluje o tom, že loď změnila směr plavby, aby dohnala časovou ztrátu z důvodu zpožděného vyplutí.
Společnost Chonghaejin Marine se omluvila a slíbila účast na záchranných akcích. Kapitán lodi měl 8letou praxi. Devětašedesátiletý muž se připojil k Chonghaejin Marine v roce 2006 a podle společnosti je jedním ze tří nejzkušenějších kapitánů společnosti. Na loď Sewol nastoupil poté, co si původní kapitán vzal dovolenou. „Lee je náhradní kapitán, který převzal cestu od Incheonu do ostrova Jejudo poté, co si dva kapitáni, kteří měli jet, vzali dovolenou.“
Tohle je už druhá nehoda lodě Chonghaejin Marine během tří týdnů. Dne 28. března se jiný trajekt srazil s rybářskou lodí, zde ale nebyli žádní zranění.
ZDROJ: koreaherald.com
FOTO: bloomberg.com
Trajekt Sewol, který váží 6 325 tun, se začal potápět v 8:55, ale podle Ministerstva oceánů a rybářství se loď odvrátila od svého směru už v 8:52. Mezi zemřelými a pohřešovanými jsou také studenti střední školy.
Kolem 19:00 bylo zachráněno 174 lidí a po dalších 284 lidech se pátrá. Na 324 studentů a 14 zaměstnanců střední školy z Danwonu jelo na školní výlet na ostrov Jejudo.
Vláda okamžitě zřídila odpovědnostní centrálu a prezidentka Park Geun Hye vyzvala všechny možné orgány k zapojení se do záchranných operací. „Je třeba vyvinout úsilí, aby se zachránilo co nejvíce lidí, a prohlídka lodi musí být provedena s cílem, aby se na nikoho nezapomnělo,“ citoval prezidentku Lee Gyeong Og, náměstek Ministerstva bezpečnosti a veřejné správy. Prezidentka také navštívila ústřední centrum a doléhala na zrychlení záchranných akcí, než zapadne slunce.
Záchrany se také účastní námořnictvo, které zapojilo vrtulníky, pobřežní stráž a vzdušné síly. Potápěči začali s hledáním v mělkých vodách a do hlubších vod se pustí brzo ráno ve čtvrtek.
Pomoc nabídla také americká 7. flotila námořnictva.
I přesto, že se prvně mluvilo o 368 zachráněných pasažérech, vyšlo najevo, že tato informace je mylná. Náměstek Lee přiznal, že není 100% jasné, kolik lidí přesně na trajektu bylo: „Vzhledem k tomu, že záchranné operace jsou v plném proudu, nelze říct přesná čísla zachráněných. Číslo 368 je chybné.“
Společnost, pod kterou patřil trajekt, udává, že na palubě bylo 477 lidí, ale ministerstvo uvádí 459 osob. Trajektová společnost poté změnila číslo na 462. Mezitím, co se vláda a zainteresované organizace snažily zjistit počet pasažérů, podmínky pro hledání se zhoršily.
Záchranáři dorazili na místo v 9:30, půl hodiny po tísňovém volání trajektu Sewol, ale silné mořské proudy hledání komplikovaly. Cestujícím bylo nařízeno, aby zůstali na lodi, ale poté, co jim bylo oznámeno, že se loď potopí, začali skákat do moře. Podle přeživších vypadla elektřina hned poté, co se začala loď potápět a spekuluje se, že mnoho lidí ještě zůstalo uvnitř.
Hledalo se v 5km vzdálenostech od lodi, ale nikoho nenašli. Dle záchranáře je nemožné, aby někdo uvězněný v lodi přežil, vezmeme-li v úvahu hloubku moře, která byla 45 metrů, teplotu vody 12 °C a čas, který mezi tím uplynul.
Příčina nehody je nejasná, ale podle přeživších loď narazila na útes. Jednou z teorií jsou také nepříznivé podmínky počasí. Údajně měla být na moři mlha, ale podle meteorologů byla jasná viditelnost v okruhu 20 kilometrů. Také se spekuluje o tom, že loď změnila směr plavby, aby dohnala časovou ztrátu z důvodu zpožděného vyplutí.
Společnost Chonghaejin Marine se omluvila a slíbila účast na záchranných akcích. Kapitán lodi měl 8letou praxi. Devětašedesátiletý muž se připojil k Chonghaejin Marine v roce 2006 a podle společnosti je jedním ze tří nejzkušenějších kapitánů společnosti. Na loď Sewol nastoupil poté, co si původní kapitán vzal dovolenou. „Lee je náhradní kapitán, který převzal cestu od Incheonu do ostrova Jejudo poté, co si dva kapitáni, kteří měli jet, vzali dovolenou.“
Tohle je už druhá nehoda lodě Chonghaejin Marine během tří týdnů. Dne 28. března se jiný trajekt srazil s rybářskou lodí, zde ale nebyli žádní zranění.
ZDROJ: koreaherald.com
FOTO: bloomberg.com
Nástěnka
Are you feeling irritated because of poor grades i...
09:31 |
30.01
jameswick1...
skoro po dvou letech si zas dovolím jeden spam pří...
10:39 |
10.01
8BB76E1
Japonské slavnosti na Vyšehradě 8.6.2019 - relativ...
19:53 |
08.06
Tyckin
TOP0 článků
Poslední komentáře
Kupuji ho z internetové stránky kimchiclub .cz. Je...
09:32 |
27.04
Vasicek
A odkud kimchi kupujete? A jedná se o opravdu kval...
02:37 |
26.04
Palicka85
Já mám zkušenost s kupováním hotového kimchi. Byl ...
09:05 |
25.04
Vasicek